Γιατί το δέμα μου χρειάζεται εκτελωνισμό;

Για κάθε αποστολή από ή προς Τρίτη χώρα, χρειάζεται εκτελωνισμός.

Ο εκτελωνισμός είναι ένα απαραίτητο βήμα στη διαδικασία της διεθνούς ναυτιλίας που διασφαλίζει την ομαλή και νόμιμη διακίνηση των εμπορευμάτων εκτός ΕΕ. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει χρεώσεις δασμών και φόρων με βάση τον τύπο και την αξία των εμπορευμάτων.

Ποιες χώρες απαιτούν εκτελωνισμό;

Ο εκτελωνισμός απαιτείται σε αποστολές από ή προς τρίτες χώρες, δηλαδή τις χώρες εκτός ΕΕ, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς κάθε χώρας και διευκολύνοντας την ομαλή διέλευση των εμπορευμάτων από τα σύνορα.

Πότε περιμένω να φτάσει το δέμα μου;

Ο χρόνος παράδοσης του δέματός σας εξαρτάται από τον τρόπο αποστολής που επιλέξατε, τις τοποθεσίες προέλευσης / προορισμού, καθώς και από τις τελωνειακές διαδικασίες.

Για πιο ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο άφιξης του πακέτου σας, ελέγξτε τα στοιχεία παρακολούθησης που παρέχονται από τον μεταφορέα αποστολής.

Τι θα κοστίσει ο εκτελωνισμός;

Τα τελωνειακά τέλη στην Ελλάδα ποικίλλουν ανάλογα με την δασμολογική κλάση και την τελωνειακή αξία εισαγωγής (CIF).

Τα δασμολόγια κυμαίνονται συνήθως από 0% έως 25%. Τόσο το είδος και η αξία των εμπορευμάτων, όσο και η αξία των μεταφορικών και ασφαλιστικών υπηρεσιών, συμβάλλουν στην διαμόρφωση του τελικού κόστους. Συνιστάται να επικοινωνήσετε με έναν εκτελωνιστή μας για ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τους δασμούς που ισχύουν για τις συγκεκριμένες εισαγωγές σας.

Ποια έγγραφα απαιτούνται για τον εκτελωνισμό;

Εάν θέλετε να ολοκληρώσετε τις εργασίες σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για τα πιο συνηθισμένα έγγραφα που ζητούνται από τις τελωνειακές αρχές:

1. Λεπτομερές τιμολόγιο: Παρέχεται από τον πωλητή και περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα εμπορεύματα. (αξία, όροι πώλησης). 2. Κιβωτολόγιο: Έγγραφο στο οποίο περιγράφεται λεπτομερώς το περιεχόμενο κάθε συσκευασίας. (Ποσότητα, βάρος, διαστάσεις των εμπορευμάτων) 3. Φορτωτική (B/L) ή αεροπορική φορτωτική (AWB): Το B/L χρησιμοποιείται για θα-λάσσιες αποστολές, ενώ το AWB χρησιμοποιείται για αεροπορικές αποστολές. Τα έγγραφα αυτά παρέχουν λεπτομέρειες σχετικά με την αποστολή, τον μεταφορέα και τους όρους μεταφοράς. 4. Πιστοποιητικό ασφάλισης: Κατά περίπτωση, πιστοποιητικό που παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με την ασφαλιστική κάλυψη της αποστολής. 5. Πιστοποιητικό καταγωγής: Ένα έγγραφο που προσδιορίζει τη χώρα καταγωγής των εμπορευμάτων. Μπορεί να απαιτείται για τον προσδιορισμό της επιλεξιμότητας για προτιμησιακούς δασμολογικούς συντελεστές. 6. Εξουσιοδότηση αντιπροσώπευσης στο τελωνείο: Η έντυπη και ηλεκτρονική εξουσιοδότηση προς τον εκτελωνιστή προκειμένου να μπορέσει να αντιπροσωπεύσει τον πελάτη και κινήσει τις διαδικασίες με το τελωνείο. Ανάλογα με τη φύση των εμπορευμάτων, όπως παραδείγματος χάριν εισαγωγές/εξαγωγές τροφίμων, γεωργικών προϊόντων, ιατρικών ειδών κ.α. δύναται να απαιτηθούν περισσότερα έγγραφα. Είμαστε σε θέση να σας ενημερώσουμε λεπτομερώς για τις απαιτήσεις του δικού σας εκτελωνισμού.

Τι τελωνειακές διαδικασίες χρειάζονται αν μου στείλουν ένα δώρο;

Όπως κάθε εισαγωγή που αποστέλλεται από Τρίτη χώρα, εκτός ΕΕ, έτσι και τα δώρα θα περάσουν από τις τελωνειακές αρχές, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να πρέπει να καταβληθούν δασμοί και φόροι.

Τι ισχύει πλέον για τις αποστολές από και προς την Μ. Βρετανία;

Η αποχώρηση της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ (Brexit), έφερε αλλαγές στην μεταφορά προϊόντων από και προς την χώρα.

Πλέον για όλες τις αποστολές απαιτούνται τελωνειακές διατυπώσεις και έλεγχοι. Ωστόσο, κατά την εισαγωγή στα αγαθά «Βρετανικής καταγωγής» δεν επιβάλλονται δασμοί, παρά μόνο ΦΠΑ.

Μπορώ να αρνηθώ να παραλάβω μια αποστολή που κρατήθηκε στο τελωνείο;

Ο παραλήπτης δύναται να αρνηθεί της παραλαβής μιας αποστολής. Για την διαδικασία πρέπει να ενημερωθεί η μεταφορική και η αποστολή θα επιστραφεί στον παραλήπτη ή θα καταστραφεί κατά περίπτωση.

Τι είναι το καθεστώς IOSS;

Από την 1η Ιουλίου 2021 τα εισαγόμενα προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου, που δεν υπόκεινται σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης και δεν ξεπερνούν τα 150€ αξία, μπορούν να καταβάλλουν τον ΦΠΑ μέσω του ειδικού μηχανισμού “Import One Stop Shop” (IOSS).

Πρακτικά αυτό το καθεστώς καθιστά την διαδικασία ευκολότερη και ταχύτερη καθώς ο ΦΠΑ καταβάλλεται κατά την αγορά.

Έχετε κάποια επιπλέον ερώτηση;

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*